La Unió Europea ha establert un pla per eliminar l'any 2050 les emissions netes de gasos d'efecte hivernacle, principalment causades pel diòxid de carboni, per tal d'aconseguir una societat climàticament neutral. Aquestes actuacions generaran importants estocs de CO2 que es podran reutilitzar mitjançant la captura i utilització de carboni, com a matèria primera per a l'obtenció de productes que contenen carboni. No obstant això, les tecnologies d'utilització de CO2 encara s'enfronten a reptes com el desenvolupament de tecnologies de conversió i purificació més eficients i econòmicament viables, així com l'estabilitat i regeneració dels catalitzadors i adsorbents utilitzats en aquests processos.
La Càtedra de Transició Energètica de la Fundació Repsol de la Universitat Rovira i Virgili i CO2 Value Europe organitzen aquest webinar en el qual s'exploraran aquestes tecnologies per a l'aprofitament del CO2, els seus reptes i oportunitats. La sessió es durà a terme el dimarts 28 de gener a les 10h. L'acte serà en anglès.
Programa:
- 10:00h - Benvinguda i introducció per Anna María Masdeu, catedràtica de la Càtedra de Transició Energètica Fundació Repsol a la URV; Ruth Yerga, coordinadora de la Xarxa de Càtedres Universitàries de la Fundació Repsol
- 10:10h - Conferència inaugural: “Captura i utilització del carboni: tecnologies, camins i realitats comercials” per Anastasios Perimenis, secretari general de CO₂ Value Europe
- 10:30h - El paper de la recerca en la utilització del carboni per Anna María Masdeu, URV
- 10:40h - Taula rodona d'experts: Aplicacions pràctiques de la utilització del CO₂ (Producció d'e-fuels: Diana Cano, cap de projectes de combustibles renovables, Repsol; CCU-to-Chemicals: Pelayo García, líder de grup a l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO); CO₂ com a portador d'energia: Walter Leitner, director del grup de Catàlisi Molecular a l'Institut Max Planck per a la Conversió d'Energia Química; Mineralització del CO₂: Peter Gunning, director de sostenibilitat i tecnologia a O.C.O. Technology.
- 11:40h - Torn de preguntes i respostes
- 11:50h - Cloenda - Anna María Masdeu, URV
Organitzen Càtedra de Transició Energètica de la Fundació Repsol de la Universitat Rovira i Virgili, Fundació Repsol i CO2 Value Europe
Inscripció a través d'aquest enllaç.
Contacte: openroom@fundacionrepsol.com