19 abril 2024
El lesbianisme en l’època medieval
Dimecres, 15 de març, 2023 - 16.00 h
Aula 411 (Campus Catalunya, Avinguda Catalunya, Tarragona) Mostrar mapa [+]

El seminari mensual sobre teories lesbianes i feministes convida a la quarta trobada del curs 2022-23, que se celebra aquest 15 de març, entre les 16 h i 18 h, de manera presencial a l'aula 411 del campus Catalunya, a Tarragona, i de forma virtual a través de MS Teams.

Aquesta quarta trobada s'articula al voltant de la representativitat de les dones lesbianes al llarg de l'època medieval. Començarà amb una breu presentació a càrrec d'Helena Casas Perpinyà, doctora en Cultures Medievals, investigadora de la Università di Padova i fanzinera feminista. Continuarà amb un debat i una xerrada col·lectiva.

El seminari pretén ser un espai d'intercanvi d'idees i debat al voltant de textos escrits per lesbianes feministes, que han contribuït a enriquir la teoria feminista des de diferents llocs, mostrant que una reflexió feminista és indissociable d'una crítica al sistema heterosexual, pilar històric de manteniment i de reproducció del capitalisme colonial patriarcal.

També és un espai per debatre a partir dels treballs de recerca de les persones que hi participen i per enriquir-los. Així mateix, el seminari es concep com un espai autogestionat pels seus participants, on cadascuna pot proposar un text o presentar el seu projecte de recerca. Aquest espai està dirigit a dones, lesbianes i persones dissidents. Les impulsores del seminari destaquen que el lesbianisme ha d'ocupar-hi un lloc central, perquè consideren que les lesbianes han estat i continuen sent invisibilitzades pels mateixos moviments feministes, tot i estar a l'avantguarda de les lluites feministes.

Impulsen el seminari:

- Julia Chrétien Kindelberger (juliamarine.chretien@urv.cat), doctoranda en el programa en Estudis de Gènere i becària COFUND al Departament d’Antropología de la Universitat Rovira i Virgili, que elabora la tesi sobre envelliment i cura entre lesbianes.

- Gema Duarte (gema.duarte@urv.cat), doctoranda en el programa en Estudis Humanístics de la Universitat Rovira i Virgili. Elabora la tesi sobre escriptores republicanes espanyoles.

- Alexandra Tomaselli (alexandra.tomaselli@urv.cat), investigadora visitant del Departament de Dret Públic i Senior Researcher d’Eurac Research, Itàlia. Projecte “Interseccionalitat de Gènere i Etnicitat en la Participació Socioeconòmica aln Südtirol/Alto Adige i Catalunya en temps de postpandèmia (InGEPaST)”.

Doctorands i investigadores de la URV
Igualtat, Recerca, Societat i cultura