25 abril 2024
Democratitzar les cures en salut mental
Dimarts, 17 de gener, 2023 - 17.00 h
Av. Catalunya, 35, Tarragona, Espanya Mostrar mapa [+]

En aquesta nova sessió del cicle dels seminaris en Salut Mental Global que organitza el Medical Anthropology Research Center (MARC) de la Universitat Rovira i Virgili, juntament amb l'International Center for Ethnobotanical Education, Research and Service (ICEERS), es treballarà «Democratizar los cuidados en salud mental: reflexiones en torno a la gestión colaborativa de la medicación».

El consum de psicofàrmacs, especialment de neurolèptics, és un repte de primera magnitud per a les polítiques de salut mental. Els efectes secundaris, els riscos per a la salut, així com els significats socials associats a aquest tipus de fàrmacs, són factors que han dificultat -i continuen dificultant- l'esperada aliança terapèutica entre professionals, usuaris i usuàries.

La Guia per a la gestió col·laborativa de la medicació en salut mental és una eina desenvolupada amb anterioritat a Canadà i Brasil, que ha estat adaptada al context català a partir d'una investigació de caràcter participatiu dirigida per un equip de la URV-UOC, i en la qual han col·laborat persones en situació de patiment mental, familiars, cuidadors/es i professionals de la salut mental. Els resultats de la investigació han evidenciat la necessitat de pensar la intervenció en salut mental des d'una perspectiva col·lectiva de les cures, que democratitzi les pràctiques assistencials, incorporant les persones afectades i la seva xarxa social com a part de l'entramat des del qual generar i sostenir aquests cures.

Aquesta desena sessió del cicle de seminaris de Salut Mental Global, té lloc el 17 de gener de 17 a 19 h i es realitzarà online mitjançant la plataforma Teams.

D'estar interessats/des, cal omplir prèviament el formulari https://forms.gle/HPrcqHsFmFivrwtt8

Més informació sobre l

Medical Anthropology Research Center (MARC) de la Universitat Rovira i Virgili
Cooperació, Doctorat, Docència, Igualtat, Portada URV, Recerca, Salut, Societat i cultura , URV Secundària