24 abril 2024
Parlem de Tosca. A càrrec de Pol Avinyó i Rosello
Dilluns, 12 de desembre, 2022 - 18.00 h
Sala de Graus (Av. Catalunya, 35, Tarragona, Espanya) Mostrar mapa [+]

Tosca és una òpera de Giacomo Puccini, estrenada al teatre Constanzi de Roma el 14 de gener de 1900.

El text de l'obra, escrita per Lugigi Illica i Giuseppe Giacosa, està basat en un intens drama. És considerada una de les òperes més representatives del repertori operístic per la seva intensitat dramàtica i per contenir una de les àries més boniques del repertori. L'argument combina amor, intriga, violència, passió i mort. Al costat de Madame Butterfly i La Boheme integra el trio d'òperes més conegudes de Puccini.

L'acció transcorre a Roma, el 14 de juny de 1800, quan Napoleó venç als austríacs en la batalla de Marengo.

Sobre l'obra i el contingut musical, ens parlarà Pol Avinyó i Roselló. Barcelona 1990.

Historiador i divulgador musical.

Des de ben jove la seva passió per l'òpera i per la música clàssica l'ha portat a fer de crític musical pels grans teatres d'òpera del món: El Covent Garden de Londres, El festival de Salzburg, l'òpera de Munich o la Scala de Milà. Col·labora en diferents mitjans fent articles de divulgació musical sobre òpera. A la Ràdio té un espai a Onda Cero: L'òpera a la ràdio i a Ràdio Estel amb La llotja del Liceu.

Ha fet conferències per la gran majoria d'aules d'extensió universitària de tot Catalunya, imparteix cursos sobre òpera al col·legi de Llicenciats en Filosofia i Lletres, a l'Ateneu Barcelonès i actualment també a les universitats: IQS, IESE i ESADE.

És el comissari de l'any Renata Tebaldi (1922-2004). Ha participat en els dos seminaris internacionals de l'any 2022 que organitza el Maggio Musicale Fiorentino per parlar sobre Renata Tebaldi i Les òperes de Verdi a Espanya.

Des de l'abril de 2015 treballa al Gran Teatre del Liceu.

Iubilo-URV
Societat i cultura , Liceu al territori, Ópera, Tosca Puccini