17 abril 2024
"Bàrbara, Magdalena, Cassandra: cabelleres i llàgrimes" del cicle Sense vels
Dimarts, 22 de novembre, 2022 - 19.15 h
Aula Magna (campus Catalunya URV, Avinguda Catalunya, Tarragona) Mostrar mapa [+]

"Sense vels. Tenebrisme o renaixements", el cicle artístic del Laboratori d'Antiga "Lettere in musica" de la Facultat de Lletres, neix com un homenatge a la llibertat d'expressar-se, a la llibertat creativa i des d'una mirada que vol ser, a la vegada, feminista i historicista.

S'hi parlarà de dones artistes: de compositores, de cantants, d'escriptores, de presents i de futurs. D'homes que perfilen personatges femenins, exposats a totes les mirades, àvides de la seva nuesa exposada al judici o, també, corpreses fins a la catarsi davant el seu dolor. Parlarem de creativitat lluminosa dins un fons tenebrista. I, també, de renaixements.

Les diverses activitats es duran a terme els dies 22, 29 i 30 de novembre de 2022 al campus Catalunya.

A les 19:15 h a l'Aula Magna, concert de música barroca "Bàrbara, Magdalena, Cassandra: cabelleres i llàgrimes", una acció musical de “Lettere in musica”, amb Palmira Tamarit, soprano, concepte i textos (diaris); Jordi Argelaga, flautes; Clara Hernández, viola de gamba, i Mireia Hernández, clavicèmbal.

El cicle s'obre a les 17h. a la sala de juntes, amb la conferència inaugural: “O bellissimi cappelli": cabells de dona, un itinerari iconogràfic (segles XIV-XVIII), amb Sofia Mata, directora emèrita del Museu Diocesà de la Catedral de Tarragona i professora d’Art del Barroc de la URV.

Veure programa complet del cicle.

Des dels temps de Monteverdi fins a l'Iran de Mamak Khadem, es volen plantejar reflexions i escampar coneixement, sempre des d'un eix vertebrador que és segell del Laboratori d'Antiga "Lettere in musica": interpretació en viu de les músiques del Renaixement i el Barroc amb criteris històrics sense deixar de banda una mirada performativa i contemporània.

"Lettere in musica" i Departament de Filologies Romàniques. Col·labora: Facultat de Lletres, Doctorat en Estudis Humanístics, Departament d’Història i Història de l’Art i MusicAudiovisual.com
Societat i cultura