19 abril 2024
Debat / Taula rodona
Renaixements: jove tertúlia literària, del cicle Sense vels
Dimarts, 29 de novembre, 2022 - 17.00 h
Sala de juntes (campus Catalunya, Avinguda Catalunya, Tarragona) Mostrar mapa [+]

"Sense vels. Tenebrisme o renaixements", el cicle artístic del Laboratori d'Antiga "Lettere in musica" de la Facultat de Lletres, neix com un homenatge a la llibertat d'expressar-se, a la llibertat creativa i des d'una mirada que vol ser, a la vegada, feminista i historicista.

S'hi parlarà de dones artistes: de compositores, de cantants, d'escriptores, de presents i de futurs. D'homes que perfilen personatges femenins, exposats a totes les mirades, àvides de la seva nuesa exposada al judici o, també, corpreses fins a la catarsi davant el seu dolor. Parlarem de creativitat lluminosa dins un fons tenebrista. I, també, de renaixements.

Les diverses activitats es duen a terme els dies 22, 29 i 30 de novembre de 2022 al campus Catalunya.

Dimarts 29 de novembre, a les 17h. a la sala de juntes, taula rodona: "Renaixements: jove tertúlia literària", modera: Montserrat Plana (grau en Història de l'Art i Arqueologia URV, amb Carla Maria Ardiaca, Joana Antònia Asandei, Ariadna Barberà (grau en Història de l'Art i Arqueologia URV), M.Pilar de los Hielos i Maria Llamas (grau en Filologies Romàniques URV).

En acabar, concert "Música d'un temps d'or: d'enyors i de naufragis", del Laboratori d'Antiga, amb Palmira Tamarit, soprano i direcció musical; Helena Tajadura, mezzo-soprano; Miquelàngel Schikora, tenor, i Jaume Diport, baix.

Veure programa complet del cicle.

Des dels temps de Monteverdi fins a l'Iran de Mamak Khadem, es volen plantejar reflexions i escampar coneixement, sempre des d'un eix vertebrador que és segell del Laboratori d'Antiga "Lettere in musica": interpretació en viu de les músiques del Renaixement i el Barroc amb criteris històrics sense deixar de banda una mirada performativa i contemporània.

"Lettere in musica" i Departament de Filologies Romàniques. Col·labora: Facultat de Lletres, Doctorat en Estudis Humanístics, Departament d’Història i Història de l’Art i MusicAudiovisual.com
Societat i cultura