25 abril 2024
Exposició
Terres de l'Ebre: paisatge humà. La mirada fotogràfica de Quim Giró
Divendres, 18 de novembre, 2022 - 09.00 h
Rovira i Virgili University, Tortosa, Avinguda de Remolins, Tortosa, Espanya Mostrar mapa [+]

El divendres 18 de novembre arriba al campus Terres de l'Ebre l'exposició "Terres de l'Ebre: paisatge humà. La mirada fotogràfica de Quim Giró". Giró recrea en fotografies en blanc i negre l’explosió dels colors, en una exposició que vol donar tota la transecndència que mereix la lleugeresa. Es tracta d'una mostra documental que dona virtut a la figura humana.

Quim Giró Fàbrega (Borrassà, Alt Empordà, 1968). Va estudiar a Barcelona disseny gràfic a l’Escola de la Llotja i fotografia a l’Escola Industrial. Ha treballat com a operador de càmera i realitzador a Canal Nord TV. Ha compaginat la seua tasca com a fotoperiodista al setmanari Hora Nova (Figueres) amb reportatges fotogràfics per a La Vanguardia, Interviú, Revista de Girona, entre d’altres. És autor dels llibres de fotografia L’Empordà íntim, Batecs visuals, Living&Working in Empuriabrava. Ha participat en diverses exposicions tant individuals com col·lectives arreu de Catalunya i les seues imatges han estat protagonistes del projecte internacional Inside Out, emmarcat dins la iniciativa Mos Mirem, a Lo Pati - Centre d’Art Terres de l’Ebre, amb seu a Amposta. Ha estat guanyador del I Premi Joves Fotògrafs de les Comarques Gironines, promogut per Inspai (Diputació de Girona), i guardonat amb el primer premi Fotomet, organitzat per TV3. Actualment, es dedica exclusivament a diversos projectes fotogràfics dins del món editorial.

Campus Extens de la URV a Tortosa
Societat i cultura