20 abril 2024
La volta de canó a l'arquitectura tradicional
Dimecres, 30 de novembre, 2022 - 17.30 h
Museu Etnològic i de les Cultures del Món (Carrer de Montcada, 12, 14, Barcelona) Mostrar mapa [+]

La professora de la URV Cèlia Mallafrè presenta el llibre La volta de canó a l'arquitectura tradicional. Les cabanes de volta de la Fatarella (Terra Alta), del que n'és autora.

La publicació sintetitza una part de la tesi doctoral de Mallafrè, la dedicada a les cabanes de volta. L'objectiu de la recerca ha sigut aprofundir en les possibilitats d'utilitzar les conegudes com a tècniques de captura massiva de dades (en aquest cas, la fotogrametria digital) en el registre i anàlisi de construccions de pedra en sec.

Intervindran Roger Costa Solé, tècnic del Departament de Cultura; Maite Oliva Alsina, gestora de projectes culturals i patrimonials; Roger Miralles Jordi, director de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura.

Diputació de Tarragona, Fundació el Solà, Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la URV
Recerca, Societat i cultura