24 abril 2024
Investidura
Investidura de Lourdes Beneria i Farré com a doctora honoris causa
Divendres, 25 de novembre, 2022 - 12.00 h
Paranimf del rectorat (Universitat Rovira i Virgili, Carrer de l'Escorxador, Tarragona) Mostrar mapa [+]

Lourdes Beneria i Farré, catedràtica emèrita de la Universitat Cornell i pionera en l'àmbit de l'economia feminista i laboral, serà investida doctora honoris causa per la Universitat Rovira i Virgili, apadrinada per Maria Llop i Llop, catedràtiva i directora del Departament d'Economia.

Lourdes Beneria, llicenciada en Economia per la Universitat de Barcelona i doctora en economia per la Universitat de Columbia (Estats Units), ha treballat i format part de comitès d'experts de diverses organitzacions internacionals, com l'Organització Internacional del Treball i el Fons de Desenvolupament de les Nacions Unides per a la Dona. Ha rebut, entre altres guardons, el Premi Alice Cook de Cornell University (2000); la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat de Catalunya (2002); la Medalla al Treball President Macià de la Generalitat (2016) i la Creu de Sant Jordi (2018).

És experta en l'anàlisi i quantificació del treball no remunerat de les dones, l'economia de les cures i les relacions entre globalització, gènere i desenvolupament, que va denunciar els efectes de les polítiques d'ajust estructural en els països en vies de desenvolupament i que ha plantejat alternatives a la teoria econòmica ortodoxa perquè no ha tingut en compte el paper de les dones. Per això Beneria ha plantejat nous mètodes de recerca i quantificació d'aspectes fonamentals per a l'economia, com són el treball domèstic i les cures.

Cal confirmar l’assistència abans del 21 de novembre contestant aquest formulari.

L'acte també es podrà seguir a distància a través de la plataforma d'streaming.

URV
Telèfon de contacte