25 abril 2024
Conferència
Dimarts, 18 d'octubre, 2022 - 11.00 h
MS Teams (Av. Catalunya, 35, Tarragona) Mostrar mapa [+]

La conferència a càrrec de Mônica de Oliveira Nunes de Torrenté, de la Universidade Federal da Bahia a Brasil, sota el titol de: «A língua é minha pátria e eu quero frátria: a nova vaga de brasileiros em Portugal», se centrarà en les persones que es troben en l'última onada migratòria de brasilers a Portugal, especialment des de la destitució de la presidenta Dilma Roussef.

Aquesta és una investigació antropològica en curs i on presentaré dades preliminars per analitzar-les. La investigació pretén comprendre les motivacions relacionades amb la migració (visions creuades sobre Brasil i Portugal), la seva experiència concreta (el Portugal real), els seus èxits personals i dificultats en la trajectòria migratòria i els impactes d'aquesta experiència concreta en el benestar, la qualitat de vida i la salut mental individual i col·lectiva dels immigrants brasilers. També pretén identificar moviments, activismes, articulacions i estratègies desenvolupades per afrontar les dificultats viscudes i produir xarxes solidàries i possibilitats per a una millor inserció social a la societat portuguesa.

Els principals interlocutors són estudiants universitaris, conductors d'Uber, artistes i professionals, amb diferents afiliacions de gènere, raça/color i classe social. Ens interessa especialment entendre com aquestes diferències creuen aquestes experiències migratòries, sobretot pel que fa a la producció de patiment psíquic, tot observant què en viure a la "nova pàtria" produeix convergència de mirades, sentiments i relacions amb l'alteritat.

Dia: dimarts, 18 d’octubre de 2022
Horari: 11 h – 13 h
Lloc: Sala de Juntes de campus Catalunya

Per més informació podeu consultar la pàgina: https://www.antropologia.urv.cat/ca/agenda/143/conferencia-a-lingua-e-minha-patria-e-eu-quero-fratria-a-nova-vaga-de-brasileiros-em-portugal