24 abril 2024
Seminari
Dimarts, 18 d'octubre, 2022 - 17.00 h
MS Teams (Av. Catalunya, 35, Tarragona) Mostrar mapa [+]

En aquesta nova sessió del cicle dels seminaris en Salut Mental Global que organitza el Medical Anthropology Research Center (MARC) de la Universitat Rovira i Virgili, juntament amb l'International Center for Ethnobotanical Education, Research and Service (ICEERS), es treballarà al voltant de la temàtica «La iboga en la medicina tradicional de África Central: una mediación entre cuerpo, comunidad y espíritu».

L'iboga (Tabernanthe iboga) és un arbust que creix als boscos de l'Àfrica Central, on s'utilitza en cerimònies, rituals i medicina tradicional. El seu ús tradicional es concentra especialment a Gabon, encara que també a Guinea Equatorial i al sud del Camerun. A Gabon els usos de l'iboga no es poden entendre fora de la seva íntima relació amb el món dels esperits, que és on es treballen els aspectes terapèutics de la sanació. Es tracta d'una tradició espiritual ancestral que hi practiquen avui dia comunitats d'una cinquantena d'ètnies bantús, a més dels pobles pigmeus. La iboga —també coneguda com a bois sacré— és en aquest context una medicina sagrada que exerceix un paper en els ritus tradicionals de pas, així com en els processos tradicionals de curació.

Aquesta setena sessió del cicle de seminaris de Salut Mental Global, tindrà lloc el 18 d'octubre de 17 a 19 h i es realitzarà en línia mitjançant la plataforma Teams.

D'estar interessats/des, empleneu prèviament el formulari  https://forms.gle/PdSjygh1LJmMgRmV8

Més informació al web del Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social.

Medical Anthropology Research Center (MARC) de la Universitat Rovira i Virgili
Cooperació, Doctorat, Docència, Igualtat, Portada URV, Recerca, Salut, Societat i cultura , URV Secundària