19 abril 2024
Investidura
Investidura de Maria Vallet com a doctora honoris causa
Divendres, 22 d'abril, 2022 - 12.00 h
Paranimf del rectorat (Universitat Rovira i Virgili, Carrer de l'Escorxador, Tarragona) Mostrar mapa [+]

Maria Vallet, catedràtica emèrita del Departament de Química en Ciències Farmacèutiques de la Universitat Complutense de Madrid i directora del Grup d'investigació Biomaterials Inteligents, serà investida doctora honoris causa per la Universitat Rovira i Virgili, apadrinada per Yolanda Cesteros, investigadora del Departament de Química Física i Inorgànica i degana de la Facultat de Química de la URV.

Vallet va ser pionera en suggerir la introducció de fàrmacs en els porus de materials de sílice mesoporosa, cosa que va inspirar milers de publicacions a tot el món sobre nanopartícules de sílice mesoporoses per al lliurament de medicaments. Aquests "sistemes de subministrament de medicaments" poden carregar amb molècules biològiques actives, com ara fàrmacs, pèptids, proteïnes i factors de creixement, per aconseguir una alliberament controlat de fàrmacs d’aquestes molècules. La seva primera publicació que descrivia aquests èxits va obrir una nova finestra terapèutica, que ha acabat amb el llançament d’un nou camp de recerca.

Entre els premis que ha rebut destaca el Premi Nacional d'Investigació l'any 2008; Premi Jaume I d'Investigació Bàsica 2018, i la Medalla al Mèrit en la Investigació i en l'Educació Universitària, de 2019, entre d'altres.

L'acte serà presencial i virtual. Les persones que vulguin assistir-hi han d'enviar un correu a secgpr@urv.cat; les interessades en seguir-lo a distància poden fer-ho a la plataforma d'streaming.

URV
Telèfon de contacte