25 abril 2024
Conferència
La modelització de la turbulència
Dilluns, 4 d'abril, 2022 - 19.00 h
Institut d’Estudis Catalans (Carrer del Carme, 47, Barcelona) Mostrar mapa [+]

El professor i investigador de la URV, Francesc Xavier Grau i Vidal, pronuncia la conferència "La modelització de la turbulència", un discurs de presentació a l'Institut d'Estudis Catalans, del qual Grau és membre numerari de la Secció de Ciènces i Tecnologia.

La turbulència és un fenomen que es dona en tota mena de fluxos de fluids i incideix i ocupa l’interès científic en una enorme varietat de camps. Estrictament parlant, la turbulència roman irresolta i cal modelitzar-ne els efectes. En aquest discurs es mostraran les bases de la modelització de la turbulència i, particularment, el model més emprat en aplicacions pràctiques, el model k-èpsilon.

membre numerari de la Secció, que se celebrarà el dilluns 4 d’abril de 2022, a les 19 hores, a la Sala Pere i Joan Coromines de l’Institut (carrer del Carme, 47, de Barcelona). El discurs es titularà La modelització de la turbulència.

Institut d'Estudis Catalans
Ciència i tecnologia