19 abril 2024
Sessió
Celebració a Vila-seca dels 50 anys dels estudis universitaris a Tarragona i els 30 anys del naixement de la URV
Dijous, 10 de març, 2022 - 12.00 h
Castell de Vila-seca (Carrer del Castell, 38, Vila-seca) Mostrar mapa [+]

Aquest curs la Universitat Rovira i Virgili celebra els 50 anys de la recuperació dels estudis de Filosofia i Lletres i de Química a Tarragona, i els 30 anys des que el Parlament de Catalunya va aprovar la creació de la URV. La Universitat ho commemora amb un acte conjunt amb l'Ajuntament de Vila-seca per visibilitzar la relació estreta entre la Universitat i el territori més proper, representada per membres de la societat civil, política i econòmica.

Durant l'acte es projectarà "La URV peça a peça", un audiovisual que presenta la història de la Universitat a les comarques de Tarragona, primer Universitas Tarraconensis i després Universitat Rovira i Virgili, des del segle XVI fins l’actualitat, narrada en primera persona.

Es lliuraran reconeixements als degans que ha tingut la Facultat de Turisme i Geografia des de la seva creació, als directors del Departament de Geografia i diversos testimonis de la societat civil de Vila-seca explicaran la vinculació amb la Universitat.

Intervindran també Pere Segura Xatruch, alcade de Vila-seca, i María José Figueras Salvat, rectora de la URV.

Institució