28 març 2024
Sessió
Celebració a Tortosa dels 50 anys dels estudis universitaris a Tarragona i els 30 anys del naixement de la URV
Dimecres, 2 de març, 2022 - 13.00 h
Sala petita del Teatre Auditori Felip Pedrell (Passeig de Ribera, Tortosa) Mostrar mapa [+]

Aquest curs la Universitat Rovira i Virgili celebra els 50 anys de la recuperació dels estudis de Filosofia i Lletres i de Química a Tarragona, i els 30 anys des que el Parlament de Catalunya va aprovar la creació de la URV. La Universitat ho commemora amb un acte conjunt amb l'Ajuntament de Tortosa per visibilitzar la relació estreta entre la Universitat i el territori més proper, representada per membres de la societat civil, política i econòmica.

Durant l'acte es projectarà "La URV peça a peça", un audiovisual que presenta la història de la Universitat a les comarques de Tarragona, primer Universitas Tarraconensis i després Universitat Rovira i Virgili, des del segle XVI fins l’actualitat, narrada en primera persona.

Es lliuraran reconeixements als centres que tenen ensenyaments al campus Terres de l’Ebre i diversos testimonis de la societat civil tortosina explicaran la vinculació amb la Universitat.

Intervindran també Meritxell Roigé Pedrola, alcadessa de Tortosa, i María José Figueras Salvat, rectora de la URV.

Institució