20 abril 2024
Quartet Mèlt. Concert de Nadal del campus Terres de l'Ebre
Dijous, 9 de desembre, 2021 - 19.30 h
Altar major.Catedral de Tortosa Mostrar mapa [+]

El Quartet Mèlt és un grup vocal jove format el 2012 per quatre cantants procedents de diferents indrets de Catalunya units pel món del cant coral català. Junts van decidir emprendre un il·lusionant projecte conjunt amb l'objectiu de gaudir de la música i transmetre-la a tothom qui els escoltés. Ells són la soprano Carolina Alabau (Rubí) -que va substituir Magalí Sare (Bellaterra) puntualment l'any 2019 i definitivament a partir de l'any 2021-, la contralt Ariadna Olivé (Barcelona), el tenor Eloi Fort (Tarragona) i el baríton Oriol Quintana (Sabadell). Treballen un repertori molt ampli i variat, basat essencialment en obres escrites per a cor mixt a quatre veus a cappella, i que comprèn des de la música antiga fins a temes moderns de gèneres diversos i de caràcter popular.

La popularitat del grup es va veure impulsada a nivell català gràcies a la seva participació, durant la tardor del 2015, a la tercera temporada del concurs musical de TV3 Oh happy day, de la qual es van proclamar guanyadors; i a la seva col·laboració amb el disc de La Marató de TV3 el desembre del mateix any. El 22 d'abril de 2016 van publicar el seu primer disc, Maletes, on es recull una varietat de les peces que van estat treballant al llarg de la seva trajectòria fins al moment. La primavera del 2017 estrenen l'espectacle Bestial, un programa de peces variades a cappella dedicat als animals. L'estiu del 2017 van participar a l'escola d'estiu dels King's Singers a Anglaterra, on van rebre lliçons dels membres d'aquest sextet vocal de gran prestigi internacional. El novembre del 2017 van publicar el seu segon disc, Xarrampim, aquesta vegada dedicat al gènere de les nadales populars, en homenatge als orígens del grup, quan sortien a cantar nadales al carrer, i combinant el format a cappella amb arranjaments d'acompanyament de quartet instrumental a càrrec de Joan Albert Amargós. El 2019 van estrenar l'espectacle Imparables, una obra de teatre amb cançons que explica la història de Catalunya dels darrers 100 anys a través d'algunes de les cançons més populars de cada moment. Aquest espectacle, escrit per Òscar Orbezo, que també hi va participar com a actor, es va representar en dues temporades a Barcelona, primer a El Molino (gener del 2019) i després al Teatre Poliorama (juny-juliol del 2019), amb una posterior gira per Catalunya.

Web: http://www.quartetmelt.com/

Lloc: Altar major de la catedral de Tortosa

Hora: 19.30h

Entrada Lliure. Capacitat limitada