26 abril 2024
Exposició del fons Domènec Guansé
Dijous, 18 de novembre, 2021 - 18.00 h
CRAI (Campus Catalunya, Avinguda Catalunya, Tarragona) Mostrar mapa [+]

Aquest dijous 18 de novembre es fa l’acte de donatiu del fons bibliogràfic que pertanyia a l’escriptor, periodista i traductor Domènec Guansé. Òmnium Cultural del Tarragonès en tenia la propietat i ara el dona a la Universitat Rovira i Virgili.

El fons, que s'exposarà al CRAI del campus Catalunya, està format per 784 documents publicats entre 1870 i 1978 i conté tot tipus de gèneres, i una bona part del fons està dedicat a Guansé per part dels seus autors, com ara Agustí Esclasans, Prudenci Bertrana o J. V. Foix.

L'acte de donació i inauguració de l'exposició compta amb la vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat, Maria Bonet, i amb la presidenta d'Òmnium Tarragonès, Rosa Maria Codines. A continuació, a les 19 h ala sala de graus del mateix campus, tindrà lloc la conferència "Domènec Guansé, cronista de Tarragona", a càrrec d'Antoni Isarch Borja, autor del volum El batec de l'època: Domènec Guansé i el periodisme (1918-36) acompanyat de Magí Sunyer, professor del Departament de Filologia Catalana de la URV.

Domènec Guansé va néixer a Tarragona el 1894. De formació autodidacta, va ser deixeble d'Antoni Rovira i Virgili. Va treballar al Diari de Tarragona i a la Publicitat, on feia critica teatral. El 1924 es va traslladar a Barcelona, on va iniciar una gran etapa de creació, critica i traducció fins que el 1939 es va exiliar a França. Des de l’exili segueix publicant i participant en activitats i organitzacions culturals. El 1963 torna a Barcelona, on reprèn la vida literària i editorial fins la seva mort, el febrer de 1978.

URV
Societat i cultura