16 abril 2024
Conferència
Atapuerca i Tàrraco, un feliç “doblet”
Dimecres, 28 d'octubre, 2020 - 19.00 h
Webinar (Ajuntament de Tarragona) Mostrar mapa [+]

Atapuerca i Tàrraco, un feliç “doblet” forma part del cicle "Xerrades en línia sobre els 20 anys de Tàrraco Patrimoni Mundial", una sèrie de webinars que analitzen els orígens, l’assoliment i projecció de la inclusió de Tàrraco a la UNESCO.

Eudald Carbonell va arribar a Tarragona el 1988 amb la il·lusió de crear un equip de projecció mundial en l’estudi de l’evolució humana. Els treballs desenvolupats a Atapuerca han rebut distincions com el Premi Príncep d’Astúries i els jaciments van ser declarats Patrimoni Mundial el mateix dia que Tàrraco. Quines similituds i diferències veu entre els dos indrets pel que fa a la recerca i socialització d’aquest patrimoni? Com va viure aquella nit? Qui beneficia a qui?

Intervé: Eudald Carbonell, catedràtic de Prehistòria de la Universitat Rovira i Virgili, codirector de l’Equip d’Investigació d’Atapuerca i investigador a l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES). En conversa amb Cinta S. Bellmunt, periodista.

Accés i registre en aquest enllaç de la plataforma Zoom.

Ajuntament de Tarragona
Societat i cultura