28 març 2024
Conferència
Les dones als contes populars
Divendres, 6 de març, 2020 - 18.00 h
Sala Polivalent Eliseo Vives de la Biblioteca Delta de l'Ebre de Deltebre (Avinguda1 d'Octubre s/n -Deltebre) Mostrar mapa [+]

Els contes infantils no són tan innocents com poden semblar a simple vista. Els valors que hi apareixen sovint estan construïts des de la desigualtat de gènere i això acaba repercuntint en el procés d'aprenentatge dels xiquets i xiquetes.

Com es dibuixen o desdibuixen les dones i els perfils femenins en la cultura popular de contes i rondalles? En parlarà la catedràtica del departament de Filologia Catalana de la URV, Carme Oriol, dins el curs Dones, Salut i Educació de Deltebre.

Carme Oriol imparteix docència d'etnopoètica i folklore a la Facultat de Lletres de la URV i té nombroses publicacions en aquest àmbit.

Departament de Pedagogia de la URV, ajuntament de Deltebre i Institut Català de les Dones
Docència, Igualtat, Salut, Societat i cultura