24 abril 2024
Conferència
Polítiques públiques en prevenció de l'obesitat i dret alimentari
Dilluns, 17 de febrer, 2020 - 15.00 h
Aula Magna de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut (C. de Sant Llorenç, 21, Reus) Mostrar mapa [+]

"Gestió de polítiques públiques en prevenció de l'obesitat i dret alimentari" és el títol de la xerrada i debat dirigida a professionals de la salut i estudiants dels últims cursos dels graus de ciències de la salut.

Hi intervenen Verónica Risso, experta en polítiques alimentàries i docent de la Univrsidad de Buenos Aires, i Francisco Ojuelos, advocat autor de El derecho de la nutrición.

Risso parteix de la idea que el creixent nombre de persones amb obesitat és una preocupació per a la salut pública perquè pot anular molts dels benficis sanitaris que han contribuït a la millora de l'esperança de vida; per això en la seva xerrada explicarà què cal fer per prevenir la obesitat i proposar polítiques coherents, complementàries i basades en l'evidència.

Ojuelos examinarà els conceptes bàsics del dret alimentari i farà una dissecció jurídica de conceptes jurídics indeterminats presents en la definició de polítiques públiques, com ara llibertat, consum moderat, dieta equilibrada, i ajudarà a valorar els enfocaments jurídics proposats contra l'alimentació malsana, com ara perfils, segells i semàfors.

Cal inscriure's  enviant un correu a comunicacio@codinucat.cat.

Informació al cartell de l'esdeveniment.

Codinucat i Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
Salut