23 abril 2024
Conferència
Dimecres, 9 d'octubre, 2019 - 11.00 h
Campus Terres de l'Ebre de la URV - Avinguda Remolins, 13-15 Tortosa Mostrar mapa [+]

La relació de l'home amb el planeta i com aquest aprofita i explota els recursos naturals. Aquesta és la matèria d'estudi de la Geoètica, un nou paradigma que guanya força en l'era de l'Antropocè i que requereix també de la implicació i de la integritat de la comunitat científica per la prevalença de valors com la sostenibilitat o el consum responsable de recursos minerals. Francesc Bellaubí és investigador senior a la South Ural State University de Chelyabinsk (Rússia), i impartirà una conferència sobre aquest tema al campus Terres de l'Ebre: La geoètica i la pedagogia dels valors: un tema transversal per a la nostra formació.

Bellaubí, natural de Tortosa, és doctor en Ciències Naturals per la Universitat d’Osnabrück (Alemanya) i durant més de vint anys ha participat en projectes de cooperació i desenvolupament amb agències internacionals, universitats i ONG en temes com la gestió de recursos naturals i l planificació territorial en diferents països d'Amèrica, Àfrica i Àsia. El seu treball com a consultor i investigador independent se centra en la geoètica y la integritat, explorant com els individus i les organitzacions es relacionen entre ells i amb la natura, i el paper de la pedagogia i l'activisme en aquest àmbit.

Campus Extens de la URV a Tortosa amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona i l'Ajuntament de Tortosa
Campus extens, ciencia, Francesc Bellaubí, Geoètica