28 març 2024
Taller
Els cristalls de la xocolata
Dimarts, 28 de maig, 2019 - 17.00 h
Biblioteca Mestra Maria Antònia (Avinguda Pompeu Fabra, 5A, Torredembarra) Mostrar mapa [+]

L'estructura dels àtoms afecta el sabor i la textura de la xocolata. Per poder "veure" els àtoms de la xocolata s'utilitza la cristal·lografia de raigs X, una tècnica que permet fer fotos a escala microscòpica. Amb receptes de cristal·lització a diferents temperatures es poden aconseguir xocolates d'un munt de textures i sabors diferents, i això es farà en aquest taller.

El taller és a càrrec de Laia Pellejà, investigadora de l'ICIQ.

Per assistir-hi és necessari inscriure-s'hi prèviament. Es pot fer presencialment a la sala infantil de la Biblioteca, per correu electrònic a bibliotecarespon@torredembarra.cat o per telèfon al 977 64 31 75.

Aquest projecte està organitzat per la URV i l'Institut Català d'Investigació Química (ICIQ), amb el suport del Campus Extens de la URV i el cofinançament de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).

Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV i Institut Català d'Investigació Química (ICIQ)
Ciència i tecnologia