27 juliol 2024
Jornades
La recerca en salut. Del laboratori al mercat
Dijous, 30 de novembre, 2023 - 09.30 h
Centre d'Innovació i Formació Boca de la Mina (Passeig de La Boca de la Mina, Reus) Mostrar mapa [+]

La Diputació de Tarragona, en el seu paper dinamitzador de la CatSud organitza la jornada "La recerca en salut. Del laboratori al mercat",  amb la participació de l'Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili i la Universitat Rovira i Virgili. S'hi presentaran sis projectes de recerca amb un nivell de maduresa tecnològica (TRL) mitjà alt. El denominador comú d'aquests projectes és el desenvolupament a millorar la qualitat de la pràctica clínica i en benefici dels pacients.

Programa:

9.30 h - Benvinguda institucional

• Noemí Llauradó, presidenta de la Diputació de Tarragona.
  • Josep Pallarès, rector de la Universitat Rovira i Virgili.
  • Joan Vendrell, director de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere i Virgili.

10.00 h - Presentació de la jornada

• Josep Maria Elorduy Vidal, cap de l’Àrea de Projectes Europeus i Regió del Coneixement.
  • Oscar Sala, Athenea Healthcare Group, S.L.

10.30 h - La recerca i la seva transferència a la URV

• Ercilia Garcia, vicerectora de Valorització del Coneixement, Transferència i Ocupabilitat. Presentació sobre recerca i activitats de transferència a la URV.

10.45 h - Presentació dels projectes de recerca en salut a la URV i l'IISPV

• aCUP-E- Sensors per lectura d’activitat cerebral per a nounats. Ismael Ávila, emprenedor.
  • SKIMO - Plataforma integral de descobriment, validació i síntesi de cosmètics a partir d'ingredients naturals.  Miquel Mulero, investigador principal.
  • SUCCIPRO, SL - Teràpia biològica orientada a reduir el succinat per la malaltia de Crohn. Isabel Huber, CEO.

11.20 h - Pausa

11.30 h - La recerca i la seva transferència a l'IISPV

• Joan Vendrell, director de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili. Presentació sobre recerca i activitats de transferència a l’IISPV.

11.45 h - Presentació dels projectes de recerca en salut a l'IISPV i a la URV

• DATOMA - Plataforma d’anàlisi de dades metabolòmiques per la trobada de marcadors diagnòstics i teràpia personalitzada. Oscar Yanes, investigador principal.
  • ATMOS - Wearable de mesura de contaminació i qualitat de l'aire per a la prevenció de malalties respiratòries. Noelia Ramírez, investigadora principal.
  • EMAI - Solució no invasiva d’autoservei de diagnòstic i prevenció de malalties respiratòries basada en IA.  Youcef Azeli, investigador principal.

12.15 h - Networking

13.30 h - Fi de la jornada

Inscripcions: en aquest enllaç.

Diputació de Tarragona
Salut, Recerca