16 abril 2024
Debat / Taula rodona
Química i energia del futur
Divendres, 3 de maig, 2019 - 10.00 h
CaixaFòrum de Tarragona (C. Cristòfor Colom, 2, Tarragona) Mostrar mapa [+]

Amb motiu de l'Any Internacional de la Taula Periòdica, investigadors de la URV i de l'ICIQ participen en una jornada adreçada a alumnes d'ESO i batxillerat.

El primer col·loqui és fa a les 10 h. La necessitat de disposar d’energia per mitjà de tecnologies més responsables des del punt de vista mediambiental ha conduït a la cerca de nous tipus d’energia en el desenvolupament dels quals la química ha tingut un paper decisiu. Així́ doncs, la contribució́ de la química en els diferents tipus d’energia actual i futurs serà̀ objecte de debat en aquest col·loqui.

Hi participen: Francesc Castells (Universitat Rovira i Virgili), Francesc Díaz (Universitat Rovira i Virgili), Julio Lloret (Institut Català d’Investigació Química) i Elisabet Romero (Institut Català d’Investigació Química). Moderador: Federico Dattila (Institut Català d’Investigació Química).

El segon col·loqui, Els secrets de la taula periòdica, es fa a les 12 h. L’ordenació dels elements químics en la taula periòdica amaga un gran coneixement de les seves propietats, i en l’evolució de la taula al llarg dels cent cinquanta anys també s’oculten secrets que ens permetran observar la taula periòdica amb una altra visió. Com s’ha arribat a la taula periòdica actual? Aquest col·loqui tractarà de respondre aquesta pregunta.

Hi participen: Carme Aguilar (Universitat Rovira i Virgili), J. R. Galán-Mascarós (Institut Català d’Investigació Química), Anna M. Masdeu (Universitat Rovira i Virgili) i Mar Reguero (Universitat Rovira i Virgili). Moderadora: Núria Ruiz (Universitat Rovira i Virgili).

Societat Catalana de Química
Ciència i tecnologia