29 març 2024
Congrés internacional d'Arqueologia i Món Antic
Dimecres, 21 de novembre, 2018 - 19.30 h
Aula Magna del campus Catalunya (Av. Catalunya,35,Tarragona) Mostrar mapa [+]

El IV Congrés Internacional d'Arqueologia i Món Antic Tarraco Biennal coincideix amb la la VII Reunió d'Arqueologia christiana Hispànica. Té per objectiu valorar, interpretar i donar a conèixer de nou la importància excepcional dels testimoniatges arqueològics d'aquella Tarraco cristiana que va ser centre del govern provincial romà i més tard ciutat visigoda, lloc de pelegrinatge a la tomba dels sants màrtirs Fructuós, Auguri i Eulogi, nomenada seu d'un bisbat metropolità i per tot això progressivament convertida en una gran civitas ecclesiastica, escenari del concili provincial de l'any 516.

Des de l'any 2012 les diferents institucions implicades en la tutela i la recerca arqueològica del patrimoni monumental romà de Tarragona, amb el patrocini de la Fundació Privada Mútua Catalana, realitzen les reunions Tarraco Biennal. Ara, d'acord amb la secció històrico-arqueològica de l'Institut d'Estudis catalans i la càtedra d'Arqueologia Cristiana de la Universitat de Barcelona, organitzen conjuntament a la ciutat de Tarragona la VII Reunió d'Arqueologia christiana Hispànica fent-la coincidir amb el IV Congrés Internacional d'Arqueologia i Món Antic Tarraco Biennal.

El programa complet es pot consultar aquí.

URV
Recerca, Societat i cultura