20 abril 2024
La protecció de les persones defensores del Medi Ambient
Dimarts, 12 de juny, 2018 - 09.00 h
Facultat de Ciències Jurídiques, sala de juntes del campus Catalunya (Av. Catalunya 35, Tarragona) Mostrar mapa [+]

El seminari: Defensa i resistència. La protecció de les persones defensores del medi ambient s'organitza en el marc d'un projecte de recerca, concedit per l'Institut Català Internacional per la Pau (ICIP).

Segons l’organització Global Witness (2015), l’any 2014 almenys 116 defensors del medi ambient i la terra van morir assassinats: la majoria a Brasil (29), Colòmbia (25), Filipines (15) i Hondures (12). El 40% del total eren d'algun grup indígena.

L'objectiu general del projecte és analitzar, des d'una perspectiva de seguretat humana, la situació dels defensors i defensores ambientals amb la finalitat de comprendre la situació de vulnerabilitat i indefensió en la que es troben, per tal d’elaborar una estratègia de protecció cautelar i defensa dels seus drets.

Aquí teniu més informació, i podeu fer les inscripcions aquí

Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona, CEDAT
Recerca, Societat i cultura , cedat, FCJ