17 June 2019
Journey
El final de la PGM i el període d'entreguerres
Wednesday, May 2, 2018 - 09:15 h
Sala de graus del campus Catalunya (Av. Catalunya 35, Tarragona) Show map [+]

Es tracta d'una jornada, oberta als universitaris i al públic, on a través de set conferències es dóna una visió àmplia i interdisciplinària del període des del final de la Primera Guerra Mundial (PGM), 1918, i el període d'Entreguerres, fins al 1939.

Els ponents són professors de la URV de diferents departaments i intervé també Jan Klíma, de la Universitat de Hadrec Králové (Txèquia). Els temes a tractar, entre d'altres, són: el colonialisme com a generador de conflictes; contendents, mentalitats i evolució del conflicte, Portugal davant la Gran Guerra i les seves disputes amb Espanya; la Sociedad de Naciones, l'ordenació del mapa europeu, o el panorama artístic i les vanguàrdies.

Les dues jornades hi ha cinefòrum, amb la projecció de "Johnny cogió su fusil" i "Senderos de gloria". Teniu tota la informació aquí

Centre CECOS grup de recerca Geopolítica, Facultat de Lletres i Departament d'Història i Història de l'Art
Society & Culture, Teaching, història contemporània